9 tipp, hogyan tervezd meg új logódat! · eBusiness Experts

9 tipp, hogyan tervezd meg új logódat!

 

Egyszerű feladatnak tűnik, nehézségét és bonyolultságát csupán akkor érzékeljük, amikor elkezdünk rajta dolgozni… ez a logótervezés.
A logó egy vállalkozás legkifejezőbb eleme, melynek a legrövidebb idő alatt kell megfelelő üzenetet és életérzést átadnia a vásárlónak. Mindemellett muszáj rugalmasnak és időtállónak lennie. Mit jelent az, hogy egy logó rugalmas vagy hogy időtálló? A későbbiekben erre is magyarázatot kapsz.

No de kezdjük a legalapvetőbb kritériumokkal.

 

1.Egyszerűség:
Egyszerűt alkotni a legbonyolultabb dolog. Talán nem járok messze az igazságtól, ha azt állítom az egyszerű logók mindig is sokkal hatékonyabbak voltak a cicomázott társaiknál. Nem beszélve arról, hogy manapság, az emberek már az egyszerű ikongrafikus mintákat jobban értékelik, hiszen könnyebben megértik a logó üzenetét, míg a bonyolult, nonfiguratív formák kevésbé jutnak el hozzánk, hiszen már nincs sok időnk dekódolni azokat. Így az első tanácsom neked: Ne bonyolíts a saját dolgod, és a másokét sem.

2. Időtlenség:
A legtöbbünkről elmondható, hogy webáruházunkat, márkánkat hosszú évtizedekig meg szeretnénk tartani. Az idő múlásával viszont a vizuális tervezés, és a dizájn is sokat változik. A logók tehát kénytelenek ehhez a fejlődéshez felzárkózni anélkül, hogy jelentősen megváltoztatnák arculatukat. Hogy érthetőbb legyen itt egy példa:

3. Legyen kreatív:
Talán ez a tényező a legmegfoghatatlanabb az összes többi közül, hiszen a kreatív logókat imádják az emberek, de kreatív logót gyártani nagyon nehéz. A vállalkozás profilja is nagyban korlátozhatja ezt a tényezőt. Fontos, hogy az emberek tudják, hogy a logóban mi az a plussz. Te tudtad, hogy a FedEx logójában van egy nyilacska, amelyről a csomagküldésre asszociálhatunk? A fehér területek efféle kihasználásával egyedi lehet a logónk. A tipografikus  logókis rejthetnek kreatív megoldásokat.

4. Legyen olvasható:
Az olvashatóságon azt értem, hogy a logód legyen minden felületen tisztán látható, legyen szó egy plakátról vagy egy levélpapírról. Kerüld el a bonyolult mintákat, hiszen azok csak nagy felületen mutatnak jól.

               

5. Legyen reszponzív:
A reszponzivitás ebben az esetben azt jelenti, hogy a logónak különböző platformokon is meg kell állnia a helyét, ezért érdemes úgy kialakítani, hogy az értelmezhető lehessen szöveges alátámasztás nélkül, vagy teljesen lecsupaszítva is. Hogy könnyebben megértsd, itt ez a példa:

6. A logód legyen adoptálható:
Fontos, hogy a logód különböző színekben is jól mutasson. Vannak olyan felületek, ahol a környezet nem engedi, hogy a logónkat eredeti színen használjuk. Például: Ha fehér vagy ezüst színű a logónk, akkor nehezen tudunk szponzorként feltűnni egy jéghokidöntő pályáján.

7.  A logód legyen egyedi:
Egy cég esetében az azonosíthatóság a legfontosabb, éppen ezért fontos, hogy a logód egyértelműen megkülönböztethető
legyen más logóktól.

8. Legyen releváns:
Fontos, hogy a tervezésnél eldöntsük, hogy vállalkozásunk mely elemét kapcsoljuk össze a logónkkal. A kapcsolat a logó és a vállalati profil között elengedhetetlen. Lentebb láthatod a Mailchimp (levelezőrendszer) és a WWF logóját. Az utóbbi a veszélyeztetett állatok egyikét használta fel, míg a másik egy postásmajom alakjával alapozta meg logóját.

9. Logód legyen professzionális:
Nincs is rosszabb annál, ha az emberek gagyinak nevezik a logód, éppen ezért kell szakemberre bízni az efféle feladatokat. De ami még fontosabb, hogy megfelelően lehessen használni ezt a fontos arculati elemet. A lényeg tehát a hozzáértésen és a szükséges szoftverek használatán van. Egy logó sok felületre szükséges, a nyomdászok, csak olyan anyagból tudnak dolgozni, mely technikailag rendben van. Sokféle formátumban kell tehát elkészíteni ezt az alapvető arculati elemet, melyhez hozzáértés kell.

Reméljük tudtunk adni 1-2 hasznos tippet, ha pedig kiváncsi vagy, hogyan készíthetsz menő termékfotókat, akkor ezen a linken olvashatod el bejegyzésünket

Major Fanni

Online Designer