Áruösszehasonlító oldalak - De mit is érdemes róluk tudni?

Áruösszehasonlító oldalak - De mit is érdemes róluk tudni?

A webáruház tulajdonosok számára számtalan út és lehetőség áll rendelkezésre a termékük vagy szolgáltatásuk népszerűsítésére, persze csak akkor, ha ismerik ezeket a platformokat és tisztában vannak a használatukkal.
Vegyük most górcső alá az áruösszehasonlító oldalakat, melyek jól irányzott stratégiákkal igen komoly bevételeket és eléréseket tudnak generálni az interneten vállalkozóknak.
Hazánkban a két legnagyobb áruösszehasonlító oldal az Árukereső, az Árgép, de ott van szorosan a nyomukban az Olcsobbat.hu és a Shopalike is.
A szolgáltatók igyekeznek minél több vállalkozással, internetes kereskedővel együtt dolgozni, hogy növelni tudják a kínálatukat az összehasonlító oldalaikon. Ahhoz, hogy a potenciális vásárlók számára elérhetőek és listázhatóvá válhassanak, a termékekhez az egyes oldalaknál programozó segítségét kell kérnünk, máshol pedig elég csak egy meghatározott formátumú (csv vagy xls) táblázatba összeírni a kért adatokat, majd feltölteni azokat.
De miért is jó ötlet felkerülnünk ezekre a platformokra?

Az biztos, hogy ma már a legtöbben nem célirányosan egy konkrét webáruházat látogatnak meg, hanem az a tendencia főleg a fiatalabb generációnál, hogy először a Googleben és egyéb fórumokon kezdenek el tájékozódni az árakról, a termék minőségéről, és megbízhatóságáról. Azt követően, ha megtalálták azt a terméket ami nekik a leginkább megfelelő, jöhetnek az árösszehasonlító oldalak  és indulhat a hajsza.
Sok webáruház tulajdonost az szokott megtéveszteni, hogy mi van akkor, ha nem az ő terméke a legolcsóbb? Hiszen, ha ugyanazt a terméket árulja csak drágábban valószínüleg nem tőle fogják megrendelni azt.
Ebben az esetben, azonban figyelembe kell venni, hogy a mai vikágban az ár mellett vannak még fontosabb tényezők, melyek segítik meghozni a helyes döntést. Sokat nyom a latba, hogy a megvásárolni kívánt termékből egyáltalán van e az adott eladónak raktáron, illetve a szállítási feltételek sem elhanyagolhatók. Hiába olcsóbb egy termék, ha például a vevő csak 4-5 hét múlva tud hozzájutni, ez esetben nem mindig vonzóbb az olcsóbb ár.
Ahhoz, hogy nyereségesek tudjunk lenni ezeken a platformokon valóban fontos az árstratégia, de e mellé társul még a háttérben zajló logisztikai megvalósítás is, valamint, hogy mivel tudjuk magunk még megkülönböztetni a konkurenciával szemben. Melyek azok a  bizalmi tényezők amik jellemzőek ránk, és amelyekért a legtöbb esetben mégis minket fognak választani.
Rögtön itt is van egy tényező. Sok esetben az árösszehasonlító oldalak rendelkeznek egy termékvéleményt nyújtó platformmal, ahol visszajelzést lehet küldeni a termékről, szolgáltatásról. A vásárló el tudja olvasni más vásárlók tapasztalatait a termékkel kapcsolatban, mely megerősíti vagy éppen eltántorítja a vásárlástól.
Amit még nagyon fontos figyelembe venni, hogy a már fent említett folyamat keretében, ha valaki beesik mondjuk az Árukereső oldalára, arról már biztosan elmondhatjuk, hogy vásárlási szándékkal érkezett oda, tehát fontos látogató a mi számunkra is. Ha rákattint az ajánlatunkra és átkerül a mi webáruházunkba de mégsem vásárol, fontos hogy ne engedjük csak úgy el, próbáljuk feliratkoztatni hírleveleinkre, vagy kérjük el az e-mailcímét hiszen ebben az esetben már egy komoly vásárlási szándékkal rendelkező személyről beszélhetünk.  Gondoljunk csak bele, ha most egy kicsit belemegyünk a matekba, ezt a kérdést kell feltennünk: Megér-e nekünk kattintásonként körülbelül 10-40 Ft közti költést egy potenciálisnak tűnő vásárló, aki valószínűleg ha nem is azonnal, de a közeljövőben vásárolni fog tőlünk?
Sokkal költséghatékonyabb így potenciális vásárlókat szerezni, mint céltalanul lövöldözni a levegőbe. Ám van itt még valami! Akár csak a Google találati listáján itt is fontos, hogy a lista első oldalán szerepeljünk, hiszen minél hátrább kerülnek listázásra szánt termékeink, annál kisebb az esélye, hogy megtaláljanak minket.

Milyen konverzióval számolhatunk?

Több webáruház átlaga alapján elmondható egy körülbelüli 3%-os konverzió, ami a mai telített piacon, amikor vért kell izzadni a vevőink figyelméért nem is mondható rossznak. Sőt! Arról nem is beszélve, hogy minél több helyen találkoznak velünk annál nagyobb a valószínűsége, hogy hamarabb megismernek és elnyerhetjük a bizalmukat.

A konklúzió tehát az, hogy alapos tervezés és átgondolt stratégia után, ha meghatározzuk az árainkat mellyel dolgozni szeretnénk, odafigyelünk a logisztikára, a raktárkészletünkre és a szállítás zökkenőmentességére, akkor semmi akadálya annak, hogy sikeresek legyünk az árösszehasonlító oldalakon.
 

                                                                                                                               Almási Beáta
Content manager