Fogyasztóvédelmi ellenőrzések! Na de mire figyeljünk?

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések! Na de mire figyeljünk?

Az tavalyi évben az e-kereskedelem szereplői ellenőrzéseknek voltak kitéve fogyasztóvédelmi vizsgálatok szempontjából.
Ezek a vizsgálatok azt vették figyelembe, hogy az Általános Szerződési Feltételekben közölt tájékoztatók megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak illetve, a weblapok egyéb területén feltüntetett adatok is összhangban vannak-e ezekkel a szabályzatokkal, és hogy a vásárlók sehol se kapjanak téves, nem releváns információkat.
Amit érdemes tudni, hogy a Fogyasztóvédelem, ahol szabálysértéseket talál, első alkalommal nem szab ki pénzbeni bírságot, azonban a hiányosságokat 30 napon belül pótolni és javítani szükséges. Ha ez megtörtént, és egy következő ellenőrzés során továbbra sem sikerül maradéktalanul tájékoztatni a vásárlókat, könnyedén 200 ezer forinttól 2 millió forintos büntetést is be lehet gyűjteni, ezért érdemes elkészíttetnünk a megfelelő ÁSZF-t weboldalunkra.

Amire különösen figyeljünk oda:

– A szállítási feltételek és azok díja egyezzen meg mindenhol (Pop Up ablakok, ÁSZF, tájékoztató leírások)

– A elállási jogról szóló rész is  problémás szokott lenni, így azt érdemes átnézni és leellenőrízni.

– A kellékszavatosságról is megfelelő tájékoztatások feltüntetése szükséges

– Nézzük meg, hogy a cégről, valamint webáruház tárhelyszolgáltatójáról az adatok fel vannak-e tüntetve?

Mindenféleképpen azt javasoljuk, hogy ellenőrizze le a tájékoztatókat és a szolgáltatott adatokat, információkat, hogy elkerülje az esetleges kellemetlenségeket.