Hogyan tud rajtad segíteni egy Szövegíró?

Hogyan tud rajtad segíteni egy Szövegíró?

Kezdjük is azzal, hogy milyen esetekben is van szükséged szövegíróra?

Azt már biztosan te is hallottad, hogy szépen lassan a tartalommarkering beerősít és jóval több figyelmet kell neki szentelnünk, mint valaha. A tartalom nagyon fontos és az is lesz. Akár csak egy Facebook hirdetést készítesz, vagy egy néhány másodperces YouTube-os anyagot, hírleveledet megírod, valamint teljesíted a havi blogbejegyzésed, mindenben ott lapul a tartalom és a szövegírás.

Tartalmat írni nagyon nehéz, főleg ha olyan webáruház termékkel rendelkezünk, aminek a témája nem egyszerű, nehezen fogyasztható, vagy megértéséhez rengeteg sok tartalmat kell gyártanunk, hiszen mennyivel könnyeb egy bio vitaminokról írni, mint a puffertartályokról (saját tapasztalat 🙂 ). Persze az is igaz, hogy nem kell mindenáron erőltetni a blogolást, cikkírást, ha olyan termékkel rendelkezünk, lehet érdemesebb még több videót készítenünk, ahol vizuálisan jobban bemutatható egy termék vagy megérthetőbb.

Általános tévhit!

Ha szövegírás, tartalomgyártás kiszervezéséről van szó, általában mindig felmerül az a fajta ellenállás, hogy a saját termékről, hogyan is tudna írni egy külsős. Ez egyébként így is van! Csak úgy a semmiből nem tud! Most mondhatod, hogy na ugye!

De! Azt sokszor elfelejtik, hogy ez egy kétoldalú együttműködés a szövegíró és az ügyfél között, aminek arról kell szólnia, hogy az ügyfél elmond, átad mindenféle hasznos információt, amit csak tudni érdemes a termékéről, szolgáltatásáról a szövegíró pedig megpróbálja azt a lehető legjobb tudása szerint, úgy felépíteni például egy cikket, hogy az a buyer personanak ( a célközönséged lemodellezve egy karakterre) teljesen fogyasztható és értékes információval ellátott legyen, amiből tud tanulni, vagy hasznos számára. Ez az ami nem megy mindenkinek, vagy ha megy is görcsösen áll össze a tartalom, nem húz be a szöveg, nem ösztönöz arra, hogy tovább olvassa a vevő, az érdeklődő vagy az ügyfél.

Ilyen esetekben, mivel az idő pénz, és még tengernyi része van a marketingnek, ahol nap, mint nap helyt kell állni érdemes, lehet kiszervezni ezt a részt, hiszen így ez egy win-win szituáció. Te nem görcsölsz, tudod, hogy minőségi tartalmat fogsz kapni, ami magas elérési aránnyal konvertálhat, szárnyra kaphat a közösségi médiában, és számtalan megosztást produkálhat. De ugyanez igaz egy hírlevélre is. Az ütős cím megírása után ha rákattintanak a hírlevélre a benne szereplő tartalom is esszenciálisan fontos, hiszen az dönti el, hogy el tudod-e érni vele a kívánt célt! Átkattintanak-e a benne szereplő linkre, meg veszik-e azt a kifutó terméket, vagy egyáltalán, hogy el gondolkoznak-e a vásárláson, ami a következő hírlevél kimenetelével be is következhet.

A szövegírás tehát összetettebb, mint amilyennek elsőre gondoljuk, fordíts rá nagy figyelmet, hiszen sok konverziót és elérést hozhat!

Ha segítségre van szükséged keress fel minket bátran!

Almási Beáta
   content manager