Kezdjük is azzal, hogy milyen esetekben is van szükséged szövegíróra?

Azt már biztosan te is hallottad, hogy szépen lassan a tartalommarkering beerősít és jóval több figyelmet kell neki szentelnünk, mint valaha. A tartalom nagyon fontos és az is lesz. Akár csak egy Facebook hirdetést készítesz, vagy egy néhány másodperces YouTube-os anyagot, hírleveledet megírod, valamint teljesíted a havi blogbejegyzésed, mindenben ott lapul a tartalom és a szövegírás.

Tartalmat írni nagyon nehéz, főleg ha olyan webáruház termékkel rendelkezünk, aminek a témája nem egyszerű, nehezen fogyasztható, vagy megértéséhez rengeteg sok tartalmat kell gyártanunk, hiszen mennyivel könnyeb egy bio vitaminokról írni, mint a puffertartályokról (saját tapasztalat 🙂 ). Persze az is igaz, hogy nem kell mindenáron erőltetni a blogolást, cikkírást, ha olyan termékkel rendelkezünk, lehet érdemesebb még több videót készítenünk, ahol vizuálisan jobban bemutatható egy termék vagy megérthetőbb.

Általános tévhit!

Ha szövegírás, tartalomgyártás kiszervezéséről van szó, általában mindig felmerül az a fajta ellenállás, hogy a saját termékről, hogyan is tudna írni egy külsős. Ez egyébként így is van! Csak úgy a semmiből nem tud! Most mondhatod, hogy na ugye!

De! Azt sokszor elfelejtik, hogy ez egy kétoldalú együttműködés a szövegíró és az ügyfél között, aminek arról kell szólnia, hogy az ügyfél elmond, átad mindenféle hasznos információt, amit csak tudni érdemes a termékéről, szolgáltatásáról a szövegíró pedig megpróbálja azt a lehető legjobb tudása szerint, úgy felépíteni például egy cikket, hogy az a buyer personanak ( a célközönséged lemodellezve egy karakterre) teljesen fogyasztható és értékes információval ellátott legyen, amiből tud tanulni, vagy hasznos számára. Ez az ami nem megy mindenkinek, vagy ha megy is görcsösen áll össze a tartalom, nem húz be a szöveg, nem ösztönöz arra, hogy tovább olvassa a vevő, az érdeklődő vagy az ügyfél.

Ilyen esetekben, mivel az idő pénz, és még tengernyi része van a marketingnek, ahol nap, mint nap helyt kell állni érdemes, lehet kiszervezni ezt a részt, hiszen így ez egy win-win szituáció. Te nem görcsölsz, tudod, hogy minőségi tartalmat fogsz kapni, ami magas elérési aránnyal konvertálhat, szárnyra kaphat a közösségi médiában, és számtalan megosztást produkálhat. De ugyanez igaz egy hírlevélre is. Az ütős cím megírása után ha rákattintanak a hírlevélre a benne szereplő tartalom is esszenciálisan fontos, hiszen az dönti el, hogy el tudod-e érni vele a kívánt célt! Átkattintanak-e a benne szereplő linkre, meg veszik-e azt a kifutó terméket, vagy egyáltalán, hogy el gondolkoznak-e a vásárláson, ami a következő hírlevél kimenetelével be is következhet.

A szövegírás tehát összetettebb, mint amilyennek elsőre gondoljuk, fordíts rá nagy figyelmet, hiszen sok konverziót és elérést hozhat!

Ha segítségre van szükséged, vagy esetleg a szövegíráson kívül marketinged kiszervezésén is gondolkozol keress fel minket bátran! Ezzel kapcsolatban ITT olvashatod el blog cikkünket!

Almási Beáta
content manager