Marketing kiszervezés? Megéri?

Marketing kiszervezés? Megéri?

Hogyha a Te fejedben is megfordult már a marketing kiszervezés, ezt a cikket olvasd el!

Általában mielőtt a marketing kiszervezés gondolata egyáltalán felmerülne, sok esetben az alábbi lépéseken mennek keresztül a kezdő vállalkozók.
Az általános forgatókönyv a legtöbb esetben az szokott lenni, hogy a biznisz elején, a webáruházad beindítása után nagyon sok dolog képlékeny, még nincs annyi bevétele a cégnek, hogy meg tudj engedni egy főállású marketinges munkatársat, inkább elkezded magad képezni és megpróbálsz helytállni az összes szintéren. Egy idő után azonban mégis a fejedre nőnek a napi ügyintézési feladatok.
A vállalkozásod, idővel el kezd fejlődni, nőni. Ha minden jól megy, felveszel egy munkatársat, aki biztos, nem a marketinges lesz, hanem aki segít a napi feladatok dzsungelében.
Azonban a márkaismertség kiépítése, egy új brand kialakítása, valamint a bevételek, megrendelések növelése igen kemény feladat. Hiába rendelsz meg egy rahedli oktató anyagot és szabadidődben mész el konferenciákra, lehetetlen teljes erőbedobással SEOs-nak, Copy writer-nek (Itt olvashatsz  arról, hogy akár egy szövegírói is mennyit tud segíteni), dizájnernek, tartalom felelősnek, fejlesztőnek lenned. Akár hogy is nézzük ezek külön szakmák, melyeket egy-egy szakember évekig tanul és utána is folyamatosan képzik magukat.


De akkor mit is tehet egy vállalkozó? Lépjen-e a marketing kiszervezés útjára?

Tapasztalatok szerint, ilyen esetben jó ötlet lehet, ha kiszervezed vállalkozásod egy-egy feladatát, jelen esetben a webáruházadhoz szükséges marketinges tevékenységeket vagy idővel akár az egész területet.
Nézzük is meg, azt a 3 fő pontot, hogy milyen előnyökkel bír, ha marketinged kiszervezed?

  1. Nem szeretnék a zsebében turkálni senkinek, azonban egy tapasztalt marketinges alkalmazása ma már nem 1-2 Ft, ha tényleg minőségi munkában gondolkodunk a szakembereket nincs mese meg kell fizetnünk.Azonban ha kiszervezel egy-egy folyamatot az adott ügynökség biztosan a megfelelő embert alkalmazza a feladatra és neked csak az elvégzett munka után kell fizetned.
  2. Kiégés. Ez ellen sajnos vajmi keveset tudunk tenni. Ha egy marketinges évekig ugyanazon a területen dolgozik, egy idő után rutinná és megszokottá válnak a feladatok és kihal először a kreativitás, aztán az érdektelenség és végül a kiégés következik be. Ezzel szemben, ha egy cégtől kérsz segítséget ők általában egyszerre több projekten is dolgoznak, változatos témakörökben így mindig frissül az adott feladat, így ők ha ki is égnek sokkal később, és az ő főnökük tuti, hogy hamarabb észre fogja venni a munkáin mint te a saját alkalmazottodon.
  3. Egy ügynökség több lábon áll. Míg a marketingesnél oda kell figyelni, hogy programozói háttérrel jött? Ért e a SEO-hoz ? Rendben tudja tartani a webáruházadat? Viszont a kreatív szövegírás nem megy annyira? A tartalom marketing soha nem volt még ilyen fontos, mint most. Ugyanez igaz visszafelé is, ha valaki az újságírásból jött, vagy idővel kiváló copy writer lett egyáltalán nem biztos hogy ért a SEO-hoz, Word Press felület karbantartáshoz.

Végső konklúzió

Nyílván nem azt szeretnénk ezzel mondani, hogy a cégeknél alkalmazott marketingesek nem a megfelelő választást szolgálják, azonban ahhoz hogy minden terület le legyen fedve külső szakemberek bevonása nélkül nem fog menni. Ezt mindenki maga dönti el hogyan is képzeli el szervezete felépítését, de sokszor a jól kiszervezett dolgokkal tengernyi időt és megnövekedett bevételeket is nyerhetünk.

Almási Beáta
content manager

One Comment

Comments are closed.