USP meghatározása –Tűnj ki a tömegből

USP meghatározása –Tűnj ki a tömegből

USP –Tűnj ki a tömegből

Az USP (Unique Selling Proposition) meghatározása minden cég és kisvállalkozás életében fontos tényező. Az USP azok a plusz értékkel bíró elemek, melyekkel meg tudod magad különböztetni a versenytásaidtól, továbbá olyan ígéretek, melyek valódi hozzáadott értéket jelentenek a vásárlóidnak és az ügyfeleidnek.

Ezeknek a megkülönböztető elemeknek a megtalálása és megfogalmazása nem egyszerű feladat, sőt mondhatni még időigényes is, de megéri rászánni a drága időt, hiszen ha elfelejtjük az üres, semmitmondó ígéreteket, növeljük az elköteleződést a vállalkozásunk felé, és egyre többször fognak tőlünk rendelni, egyre többször fogják a mi vagyis a te webáruházad választani. Vállalkozásod piaci pozicionálásában is nagy szerepe van. Ugye most már te is látod, hogy nem szabad félvállról venni az USP-t?

Hogyan is találd meg a legütősebb USP-ket?

– Ismerned kell a célpiacodat. Pontosan kik Ők, mit tartanak fontosnak, miben hisznek, mit értékelnek leginkább, milyen problémákra keresik a megoldást? Hogyan és milyen bónusz szolgáltatásokkal tudsz nekik segíteni?

– Ismerned kell a konkurenciádat. Ők milyen értékrendszerben dolgoznak, mit kínálnak a vásárlóiknak, milyen plusz dolgot tesznek hozzá szolgáltatásaikhoz, milyen visszajelzéseket kapnak a vásárlóiktól, ügyfeleiktől.

– Ismerned kell saját iparágad, hiszen te látod, hogy melyek azok a területek, ahol még plusz dolgokat nyújthatsz, mit nem csinál jól, vagy mit nem csinál egyáltalán a konkurenciád, mivel lehetsz a leginkább hiteles és valóban mit csinálsz te másképpen?

Nézzünk néhány példát! USP-re!
Ezek gondolat indítóak nem kell minden egyes pontnak megfelelned!

– Adhatsz pénzvisszafizetési garanciát, ha nem tetszik nekik a megrendelt termék

– Ha kézzel készült terméked van, az azért különleges, mert az alapanyagot hozzá, azt is különleges helyről rendeled

– A termék csomagolása legyen igényes, és rakhatsz bele egy köszönő kártyát a rendelés mellé.

– Ajánlja termékeidet, vagy webáruházad egy hiteles személy, lehet egy influencer vagy egy blogger, akár egy „híresebb személy” .

A lényeg az, hogy minél több megkülönböztető jegyet tüntess fel oldaladon, hogy kitűnj a tömegből és legyél egyedi. Szánj elég időt arra, hogy megtaláld ezeket az egyedi pontokat és mindez, meg fogja hozni gyümölcsét.

Ha segítségre van szükséged keress fel minket bátran!

Ez a blogbejegyzésünk is érdekelhet: Hogyan tud rajtad segíteni egy szövegíró?

Almási Beáta
Content Manager