USP –Tűnj ki a tömegből

USP –Tűnj ki a tömegből

USP –Tűnj ki a tömegből

Az USP (Uniqe Selling Proposition) meghatározása minden cég és kisvállalkozás életében fontos tényező. Az USP azok a plusz értékkel bíró elemek, melyekkel meg tudod magad különböztetni a versenytásaidtól, továbbá olyan ígéretek, melyek valódi hozzáadott értéket jelentenek a vásárlóidnak és az ügyfeleidnek.

Ezeknek a megkülönböztető elemeknek a megtalálása és megfogalmazása nem egyszerű feladat, sőt mondhatni még időigényes is, de megéri rászánni a drága időt, hiszen ha elfelejtjük az üres, semmitmondó ígéreteket, növeljük az elköteleződést a vállalkozásunk felé, és egyre többször fognak tőlünk rendelni, egyre többször fogják a mi vagyis a te webáruházad választani. Vállalkozásod piaci pozicionálásában is nagy szerepe van. Ugye most már te is látod, hogy nem szabad félvállról venni az USP-t?

Hogyan is találd meg a legütősebb USP-ket?

– Ismerned kell a célpiacodat. Pontosan kik Ők, mit tartanak fontosnak, miben hisznek, mit értékelnek leginkább, milyen problémákra keresik a megoldást? Hogyan és milyen bónusz szolgáltatásokkal tudsz nekik segíteni?

– Ismerned kell a konkurenciádat. Ők milyen értékrendszerben dolgoznak, mit kínálnak a vásárlóiknak, milyen plusz dolgot tesznek hozzá szolgáltatásaikhoz, milyen visszajelzéseket kapnak a vásárlóiktól, ügyfeleiktől.

– Ismerned kell saját iparágad, hiszen te látod, hogy melyek azok a területek, ahol még plusz dolgokat nyújthatsz, mit nem csinál jól, vagy mit nem csinál egyáltalán a konkurenciád, mivel lehetsz a leginkább hiteles és valóban mit csinálsz te másképpen?

Nézzünk néhány példát! USP-re!
Ezek gondolat indítóak nem kell minden egyes pontnak megfelelned!

– Adhatsz pénzvisszafizetési garanciát, ha nem tetszik nekik a megrendelt termék

– Ha kézzel készült terméked van, az azért különleges, mert az alapanyagot hozzá, azt is különleges helyről rendeled

– A termék csomagolása legyen igényes, és rakhatsz bele egy köszönő kártyát a rendelés mellé.

– Ajánlja termékeidet, vagy webáruházad egy hiteles személy, lehet egy influencer vagy egy blogger, akár egy „híresebb személy” .

A lényeg az, hogy minél több megkülönböztető jegyet tüntess fel oldaladon, hogy kitűnj a tömegből és legyél egyedi. Szánj elég időt arra, hogy megtaláld ezeket az egyedi pontokat és mindez, meg fogja hozni gyümölcsét. 

Ha segítségre van szükséged keress fel minket bátran!

 

Almási Beáta
Content Manager