Van-e különbség webáruház üzemeltetés és kezelés közt?

Van-e különbség webáruház üzemeltetés és kezelés közt?

Mi az Ebex berkein belül sokszor belefutunk abba az élethelyzetbe, hogy a leendő ügyfelek webáruház üzemeltetésére szeretnének minket megkérni webáruház menedzselés, vagy kezelés helyett. Ezért arra gondoltunk, hogy egy cikket ennek a témának szánunk és kivesézzük a fogalmak közti különbséget.
Mi is a webáruház üzemeltetés?

Ha webáruház üzemeltetéséről beszélünk, akkor az üzemeltető cég vagy magánszemély az aki felelős a webáruház technikai működéséért és a háttérben zajló folyamatokért! Az Impresszumba ennek a cégnek vagy személynek kerülnek fel a webáruház oldalára az adatai, mint például az adószám, a vállalkozás hivatalos neve, elérhetőségek, a kapcsolattartó neve, engedélyek a termékforgalmazását illetően, ha szükséges. A webáruház mögötti megrendelések, szállítási és csomag logisztika is az üzemeltetés részét képezi, valamint a vevők panaszkezelése és termékek raktározásának lebonyolítása is. A szerződéskötést és megállapodásokat a partnerekkel is az üzemeltető végezheti el, valamint a termékgaranciával kapcsolatos tevékenységek is ide tartoznak.

Mi a webáruház menedszelés?
A webáruház menedzselés vagy webáruház kezelés a mi nézetünkben a webáruház azon fejlesztési és marketing feladataival foglalkozik, ami segít abban, hogy webáruháza több vevőt szerezhessen és profitáló legyen. Ebbe tehát beletartoznak úgy a fejlesztési munkálatok, mint a marketing feladatok kivitelezései is. Ha egy új igény lép fel, hogy a webáruháza marketing szempontból versenyképesebb lehessen, segítünk a megvalósításában.

Nézzünk pár példát, hogy miért is jó döntés a webáruház kezelést vállaló cég mellett dönteni?

A mai világban elengedhetetlen az online fizetés lehetősége, így segítünk például a kivitelezésében és összekapcsoljuk az adott webáruházat az egyik ilyen sikeresen működő rendszerrel, illetve a zökkenőmentes működéshez, a profit növeléséhez és a vevői élményhez egyéb fejlesztési feladatokat is elvégzünk.

Ha könyveket árul és szeretne egy végkiárusítást az egyik termékből, akkor hogy minél sikeresebb legyen a kampánya érdemes megtervezni a stratégiát és a felületeket, melyeken mikor, hányszor és hogyan milyen formában szeretnénk megjelenni, melyben szintén állunk rendelkezésükre a partnereinknek.
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a termékfotók mennyire fontos alkotóelemei a webáruházaknak. Ezért termékfotózást is vállalunk, hogy webáruháza a maximumot tudja nyújtani a vevői számára, hiszen ezek a képek is hozzájárulnak az eladásokhoz.

Az árösszehasonlító oldalakon való megjelenésekhez gyakran fejlesztői munka szükséges, hogy termékek felkerülhessenek és listázódhassanak az indított keresések alapján. Ennek a megvalósításában is állunk partnereink rendelkezésére.

Érdemes csatlakozni a nagyobb eseményekhez, mint az Internetes Vásárlás Világnapja,
vagy a Black Friday . Ilyenkor kitalálhatunk ötletes kedvezményeket és akciókat, jó alkalom lehet a készletkisöprésre is. Segítünk kitalálni és lebonyolítani a megfelelő árstratégiát és a hozzá tartozó kampányt.

Tehát láthatjuk, hogy az üzemeltetés inkább a rendszer mögötti üzletvezetési és logisztikai részét képezi a dolognak, míg a menedzselés a webáruház folyamatos fejlesztéséért, optimalizálásáért és online marketing eszközök kombinálásával végzi profitáló tevékenységét.

Remélem sikerült néhány dolgot tisztába rakni és homályos foltokat eloszlatni. Ha bármi kérdése van kérem keressen fel minket bizalommal!

 

 

                                                                                                                                     Almási Beáta
Content manager