A X. Kisvállalati Marketing Expo, melyen részt vettünk

A X. Kisvállalati Marketing Expo, melyen részt vettünk

 A X. Kisvállalati Marketing Expo, melyen mi is részt vettünk!

a Lurdy -ban, ami 2018. október 17-én került megrendezésre. Egy hazai szinten nagynak számító marketinges rendezvényről van szó, ahol elsőként vettünk részt kiállítókként, ez pedig a X. Kisvállalati Marketing Expo.

Eltelt egy hét, hagytuk leülepedni a kiállítás kapcsán átélt élményeket ( na és persze a hosszú hétvége is közbeszólt), hogy végül levonhassuk a konzekvenciákat és néhány dolgot veled, olvasóval is megoszthassunk.

Az Expo futurisztikus hangulatú és nagyon szerethető volt. Külön tetszett, hogy akiktől mi is tanulunk, ők is ott voltak tőlünk karnyújtásnyira.

A Marketing Expo rendezvényén velünk együtt több, mint 40 kiállító vett részt. Széles palettán mozgott a felhozatal. A résztvevők a mini CRM rendszertől, a Simple Payen át, a teljes brand építésig sokféle lehetőséget kínáltak arra, hogy megoldást találhassanak problémáikra, ezt pedig a szervezők Wolf Gábor és űrhajós legénysége megspékelték számos szemfelnyitós, érdekes témájú előadással.

A fő motívuma a Marketing Expo rendezvényének, a jövő marketinges eszközei voltak. Merre repül fénysebességgel a technika, és hogyan tudjuk azokat a marketing területén érvényesíteni?

A rendezvényen az előadásokat követő rövid szünetekben sok érdeklődő kereste vállalkozása számára a lehetőségeket, melyek rakétamód felfelé ívelik üzletük pályáját, így mi is mindig el voltunk foglalva, azonban egy-két előadásra egy kicsit mi is beteleportáltuk magunkat.
Ilyen volt Surányi Ferenc előadása, ahol egy általuk fejlesztett MI rendszer tehát egy Mesterséges Intelligencia összekötése webáruházakhoz volt a téma.

Rendszerüket már 100 webáruház használja és a hozott adatok alapján nagyszerű eredményekkel értékesítenek. Ez az előadás még egy dolog miatt érdekelt nagyon. Volt egy mondat, ami szöget ütött a fejembe.  Az egyik dolog amit  olvastam, róla, hogy ennek a programnak a használatával, (ami a marketinges szakma egy jókora részét elég erőteljesen érinti), nem kell többé a szövegírással „bajlódni”. Külön véleményem ezzel kapcsolatban az, hogy azért itt még talán nem tartunk, hiszen ha nem eladni szeretnénk az érdeklődőknek, hanem hasznos és aktuális kreatív tartalommal szándékozunk  ellátni őket, melyek hiper gyorsan megragadják a figyelmüket, azért ez még egy jó darabig marad a mi feladatunk.

 

Találkoztunk néhány olyan statisztikával, melyeket az MI rendszer hozott felszínre, volt ami kifejezetten érdekesnek bizonyult.
Egyszóval a végtelenbe s tovább! Az út adott, kérdés az, hogy milyen gyorsan és milyen új kezdeményezések lesznek a témában.

Mindeközben, amíg a látottakon és hallottakon gondolkoztam Fanni kolleganőm Pálfi Éva által – Legújabb webdizájn trendek c. előadását látogatta meg.  Kiderült, hogy milyen technikai változásokkal kell számolniuk a marketinges szakembereknek. Ezt már maga a felkonferálás is alátámasztotta, hiszen a Robotics Pepper nevű humanoid robot, egy videóban köszöntötte az előadáson megjelenteket és mutatta be az előadót. Igazi Sci-fis élmény!

Az előadás lényege a figyelem megszerzéséről szolt, ami az egyik legnehezebb feladat, ha új vevőket szeretnénk, illetve a már meglévőket akarjuk megtartani. Fontosak ez egyértelmű, rövid üzenetek. A jövőben az egyszerűségre kell fókuszálni, piktogramokra és ikonokra. Ezek lesznek a fő kommunikációs eszközök.

Egyszóval levonva a következtetéseket, a szokásaink változásával és a technika robbanásszerű fejlődésének köszönhetően tömérdek új eszköz, lehetőség és felület áll, majd a rendelkezésünkre, hogy hatékonyabban tudjunk marketinges folyamatokat véghezvinni, amelyek izgalmasnak ígérkeznek. Mindent, amit eddig csak egy futurisztikus mozifilmben láthattunk hamarosan itt kopogtat az ajtónkon.

Ui.: Alig várjuk, hogy ismét egy közös, érdekes rendezvényen vehessünk részt, maximum a kávék számát növeljük. 🙂

Almási Beáta

Content manager